1 червня у Львові відбулась презентація пілотного проєкту із забезпечення прозорості процесів складання теоретичних та практичних іспитів у сервісних центрах МВС. На брифінгу начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик наголосив, що запит на прозорі умови складання іспитів для отримання посвідчення водія існує давно, тому зміни продиктовані суспільством.
«Прозорі іспити для отримання посвідчення водія — це безпечний водій. Для того, щоб новачок-водій був справді безпечним на дорогах, він має успішно засвоїти правила дорожнього руху, успішно оволодіти навичками керування авто. За якість знань кандидата у водії відповідають автошколи. І, звісно, сам водій. Сервісні центри МВС як єдиний в Україні орган видачі посвідчення водія вперше мають забезпечити прозору екзаменацію. Прозорість — це про неупередженість, про контроль на різних ланках за кожним іспитом, про однакові умови складання іспитів по всій Україні, про однакові правила надання цієї послуги для кожного», — пояснив начальник Головного сервісного центру МВС.
На меті проєкту запровадження сучасних систем відео та аудіо фіксації усіх процесів під час складання іспитів, забезпечення достатньої кількості транспортних засобів для кандидатів у водії та створення зручної системи попереднього запису на іспити. Контроль і нагляд за процесами дасть кандидатам у водії більше інструментів для оскарження результатів за потреби. Автопарк сервісних центрів МВС для складання іспитів зазнає переоснащення і частина транспортних засобів переміщується з одних населених пунктів до інших. А завдяки функціоналу е-запис на сайті Головного сервісного центру МВС тепер можна записатись на практичний іспит — це скорочує кількість візитів до сервісного центру МВС для отримання цієї послуги з 2 разів до 1.
«Ніяких сліпих зон, ніяких підказок вголос, ніякої допомоги або навпаки перепон, втручання у іспит. Ми продумали таку комплексну систему відеофіксації та аудіофіксації процесів екзаменації, яка гарантує, що успішно складатимуть іспити ті водії, які навчались добре, які засвоїли усі потрібні знання та навички. Які можуть успішно скласти іспит і не бояться виїжджати за кермом на дорогу», — наголосив Микола Рудик.
Через те, що зміни передбачають технічне переоснащення, то є фінансова складова проєкту. Аби не витрачати значних коштів, на сервісні центри МВС по всій Україні чекає оптимізація. Її розпочали з 4 областей: Львівської, Вінницької, Київської та Одеської.
«У тих сервісних центрах МВС, де попит на складання іспитів був низьким, не буде складання іспитів. А там, де попит був високим на теоретичні та практичні іспити — ми збільшуємо кількість робочих місць для теоретичних іспитів і забезпечуємо достатню кількість сучасних транспортних засобів. Головний сервісний центр МВС уже стикнувся з критикою, що тепер далеко їхати. Це вимушені зміни. Щоб виконати ті завдання, які ми перед собою ставимо, треба часом іти на непопулярні кроки. У нас немає коштів, аби переобладнати абсолютно всі 148 сервісних центрів МВС, аби кожен такий сервісний центр МВС забезпечити авто не старше як 5 років випуску. Тому зупинились на 55 сервісних центрах і перетворюємо їх на екзаменаційні хаби. У них іспити будуть прозорими», — пояснив Микола Рудик.
Пілотний проєкт в 4 областях триватиме 2 місяці. Де саме?
Львівська область:
- Львів (сервісний центр МВС № 4641),
- село Червоне (сервісний центр МВС № 4643),
- Стрий (сервісний центр МВС № 4645),
- Червоноград (сервісний центр МВС № 4646),
- село Зимна Вода (сервісний центр МВС № 4649);
Київська область:
- Біла Церква (сервісний центр МВС № 3242),
- село Софіївська Борщагівка (сервісний центр МВС № 3246),
- Переяслав (сервісний центр МВС № 3248);
Одеська область:
- Білгород-Дністровський (сервісний центр МВС № 5143),
- Ізмаїл (сервісний центр МВС № 5144),
- Подільськ (сервісний центр МВС № 5149),
- Одеса (сервісний центр МВС № 5154);
Вінницька область:
- Вінниця (сервісний центр МВС № 0541),
- Могилів-Подільський (сервісний центр МВС № 0543),
- Тульчин (сервісний центр МВС № 0544).
У всіх інших сервісних центрах МВС цих чотирьох регіонів іспити не прийматимуться, а інші послуги надаються за звичним робочим графіком з 8:00 до 17:00 з вівторка до п’ятниці та з 8:00 до 15:45 у суботу.
Нагадуємо, що консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС в Фейсбук. Відповіді на найпоширеніші питання та корисна інформація на сайті.